Tarihçemiz

istiklal izci yuruyen adam2000 yılı ekim ayı il izci  kurulu toplantısında Ankara Yenimahalle  izci liderleri Mahmut Şehirli ve Gökhan Silahtaroğlu birlikte bir grup kurmak için anlaştılar. Batıkent Lisesi ocakları, Ahmet Hamdi Tanpınar İlköğretim Okulu Oymağı ve Anadolu İlköğretim Okulu küçük izci ünitesi birlikte grup oluşturuldu. Kuruluşta Mahmut Şehirli, Gökhan Silahtaroğlu, Serkan Menteş, Serkan Balta, Ülkü Bulca , Melda Gündüz, Nihan Su, Levent Bakan, İkram Coşkun ve Devran Çakmakçı  liderlerimizle grup çalışmalarımıza başladık. Bu arkadaşlarımızın çoğunluğu hayat mücadelesine katılarak, üniversite bitirerek her biri Türkiye’nin başka diyarlarına dağıldılar,sevgi ve saygıyla dostane arkadaşlıklarımız devam ediyor.

Grup adı olarak ATATÜRK İZCİ GRUBU olalım dedik. İlk kampımızıda 28-30 ocak 2001 de Kızılcahamam Akyarma Yayla Mocampı kiralayıp 58 izci ve 9 liderle gerçekleştirdik. Çevreden gelen etkilerle grup adını milli marşımızdan alarak İSTİKLAL İZCİ GRUBU olarak değiştirdik.

Böylece başlayan grup çalışmalarımıza  Batıkent Lisesindeki şantiye binasını harabelikten çok güzel bir izci evi haline çevirdik. O zaman hepimiz büyük bir heyecan ve emek harcayıp o güzel barınağımızı kullanılır hale getirdik.

2001 de Beypazarı Karagölde 35 izciyle, 12-13mayısta Kızılcahamam Soğuksuda, 15-17 haziran 2001 de Güdül Sorgunda,ekim 2001 de Çamkoruda  yaptığımız kamplarla grubumuz iyice oturdu.

2002 yılında Bolu Seben Taşlıyayla,AyaşYağmurdede,Güdül Sorgun,Çamkoru Jota-joti kampları; 2003 yılında Bolu Aladağ,Güdül Mağaraları,Güdül Soğuksu,Yedigöller-Amasra-Valya Kalyonu-Safranbolu gezili kampları;

2003 yılında Ayaş Yağmurdede,Kızılcahamam Soğuksu kampları;

2004 yılında Bolu Mengen, Çamkoru,Ayaş Ortabereket,Pamukkale izci evi, Soğuksu,Yağmurdede kampları;

2005 yılında Bolu Mengen, Ayaş Orta bereket,Güdül Sorgun kampları;

2006 yılında Ayaş Yağmurdede,Çubuk Karagöl,Güdül Mağaraları,Pamukkale-Didim-Efes gezi ve Kızılcahamam izci evi Atatürk’ün izinde kampları;

2007 yılında Bolu-Aladağ kış kampı,Güdül-Sorgun Çadırlı kampı,Kızılcahamam izci evi Cumhuriyet kampı;

2008 yılında Bolu-Aladağ kış kampı ile Ankarada en çok kamp yapabilen ve izci kamp yaptığı sürece yaşar sözünü uygulayan bir grubuz.

Her şey izcilerimiz için diyor ve her yıl 4-5 kamp yapabilen bir grup olarak çalışmalarımız sürüyor.2002 Ayaş Ulusal Egemenlik Kampı ve sonrasında Atatürk İlköğretim Okulu oymakları grubumuza katılarak İskender ve Seval Çalış liderlerimizle çalışmalarımıza devam ediyoruz.Bir çok arkadaşımızla ortak kamplarımıza katıldı, güzel kamplarımızı onlarla paylaştık.

2010 yılında çalışmalarımıza Ahmet Hamdi Tanpınar, Atatürk, İstiklal İlköğretim Okulları ve Celal Yardımcı Lisesi ile devam ediyoruz. Her dönem de hafta sonu kampları (Kasım,nisan,mayısta), kış kampı (Tatilde), yaz kampı (Haziranda)  yaparak gönlümüzde yaşattığımız İstiklal İzci adıyla birlikteliğimizi sürdürüyoruz.

Milli Eğitim Bakanlığının grup oluşturma politikasını değiştirerek grupların küçük izciler arası, oymaklar  arası- yada ocaklar arası kurulmasının daha uygun olacağını savunuyoruz. En azından 3-5 ünitenin bir araya gelmesiyle  grup oluşturur düşüncesinin kabul görmesini istiyoruz.

Maalesef resmi tescilli bir grup değiliz. Ama bu işi en güzel şekilde yapıyoruz. Saygı ve sevgilerimizle.